http://طاقچین

شیشه های دکوراتیو چیست؟

وبلاگ

۲۴ دی ۱۳۹۸ 1933 بازدید
http://طاقچین

شیشه های دکوراتیو چیست؟

شیشه دکوراتیو تزئینی به منظور ایجاد طرح، الگو، بافت، رنگ و حتی مات بودن برای استفاده در مکان های مشخص و خاص ساخته میشوند. از شیشه¬های دکوراتیو میتوان بر روی پنل پنجره¬های دو جداره و یا شیشه-های سکوریت و لمینت از طریق رنگ آمیز، اسیدکاری، فیوز گلس، استین گلس، تیفانی، سندبلاست و دیگر تکنیک¬ها استفاده کرد.
موارد استفاده:
در طراحی دکوراسیون داخلی خانه:
از این شیشه میتوان به عنوان تابلوهای هنری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد برای زیبا نشان دادن ستون در فضای خانه میتواند ایده جالبی برای استفاده از این شیشه باشد.
برای طراحی نورگیرهای سقفی:
اگر در گوشه و کنار خانه¬تان نورگیرهای سقفی دارید که ظاهرشان برای تان خسته¬کننده و تکراری شده است میتوانید از شیشه¬های رنگی و شیشه¬های دکوراتیو برای آن¬ها استفاده کنید. این شیشه¬ها کاملا چهره این نورگیرها را عوض میکند و باعث میشود که آن¬ها از یک عنصر منفعل تبدیل به یک عنصر جذاب شوند، در ضمن زیبایی آن¬ها در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه¬تان نیز بی¬تاثیر نخواهد بود.
در طراحی پنجره های خانه:
بعضا ممکن است در دکوراسیون داخلی خانه¬تان پنجره¬هایی وجود داشته باشد که دل¬تان بخواهد از نور آن-ها استفاده کنید اما نخواهید که دید داشته باشند، پیشنهاد میکنیم به جای استفاده از برگه¬های مات¬کننده ازشیشه¬های دکوراتیو و رنگی استفاده کنید.
آیینه¬های دکوراتیو چیست؟
آینه¬های دکوراتیو در زیباسازی فضای منزل نقش بسیار مهمی ایفا می¬کنند و باعث جذاب شدن و شیک شدن دکوراسیون منزل میشوند. از ویژگی¬های منحصر به فرد آینه میتوان به انعکاس نور اشاره کرد؛ بازتاب نور، فضای منزل را روشن¬تر نشان میدهد و نمایی دکوراتیو به جلوه منزل می¬بخشد.
انواع آینه¬های دکوراتیو:
دیوارپوش آینه¬ای:
از آینه¬های دکوری میتوان برای پوشش دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی در منازل استفاده کرد و باعث زیباتر شدن این مکان¬ها شد.
آینه¬های گرد دکوراتیو:
آینه¬های گرد دکوری از دیگر آینه¬هایی هستند که استفاده از آن¬ها در دکوراسیون داخلی منزل نمایی جذاب ایجاد میکند. این آینه¬ها در ابعاد متفاوت ساخته میشوند و به صورت تکی یا به شکل مجموعه¬ای از چند آینه بر روی دیوار نصب میشوند.
آینه¬های پازل مانند دکوری:
یک ایده جذاب برای تزیین اتاق¬های منزل، استفاده از تکه¬های آینه در کنار یکدیگر است به صورتی که مانند پازل مرتب شده باشند. این سبک از آینه¬های دکوری در ابعاد و اشکال متفاوت قابل اجرا است و نمایی زیبا در دکوراسیون منزل ایجاد میکند.
نتیجه:
1) همه چیز را روشن و درخشان¬تر میکند؛ آینه موجب انعکاس و تکثیر نور خورشید و انواع نورهای مصنوعی میشود.
2) همه چیز را زنده¬تر جلوه میدهد؛ آینه دیگر صرفا وسیله¬ای نیست که خودمان را در آن نگاه کرده، بلکه به تنهایی میتواند یک اثر هنری و یا تزیینی در یک فضا باشد.
3) وسعت و عمق فضا را بیشتر میکند؛ اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول یک فضا را آینه کاری کنید، میتوانید عمق یک فضا را تا چند برابر بیشتر کنید.
4) انعکاس نور؛ با اضافه کردن یک یا دو آینه در اتاق، به آسانی میتوانید میزان نور و انعکاس آن را دوبرابر کنید. اما به¬هیچ وجه نصب آینه¬های زیاد را به شما توصیه نمیکنیم. نصب آینه در نزدیکی لوسترها، و یا در مقابل پنجره، نور را به زیبایی منعکس میکند.
5) بهم¬ریختگی فضا را کاهش دهید؛ اگر شما هم مثل اکثر افراد، قبل از سر رسیدن مهمان¬ها خرت و پرت-هایتان را در یک کمد بزرگ جا میدهید، باید یادآوری کنیم که درهای بزرگ و بسته، فضای اتاق را کوچکتر جلوه می دهد. یک راهکار برای حل این مشکل، نصب آینه بر روی درهاست. به این شیوه توهم فضای بزرگتر و دلبازتری ایجاد میکنید.
6) پنجره¬های بزرگ و دیوارهای آینه¬ای؛ برای اتاق¬های بدون پنجره، حس فضایی دلباز حقیقتا کار دشواری است، اما خبر خوش اینکه با دیوارهای آینه¬ای تا حد زیادی میتوان این مسئله را حل کرد. اگرچه این دیوارها چشم¬اندازی به بیرون ندارند، اما به طرز ماهرانه¬ای فضا را بزرگ، روشن و دلباز نشان میدهد. برخلاف دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه¬ای بُعد دیگری به فضا می افزایند.

روابط عمومی سایت طاقچین

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *