http://طاقچین
http://طاقچین

کابینت و تاثیرکابینت در زیبایی دکوراسیون داخلی

با گذشت زمان و با تغییر اندرونی¬ها به آشپزخانه¬های جدید، استفاده از کابینت¬ها به امری ضروری تبدیل شده است. پس از گذشت زمان و دیده شدن آشپزخانه¬ها از اتاق¬پذیرایی و همچنین تاثیردکوراسیون بر زندگی امروزی انتخاب کابینت¬ها از نظر زیبایی و طرح و رنگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
آشپزخانه مهم ترین بخش خانه است که اکثر فعالیت های روزانه خانم ها در آن صورت می پذیرد، پخت و آماده سازی سه وعده غذایی، شستشوی ظروف، قرار گیری ابزار شستشو و آشپزی و جاگیری بسیاری از لوازم خانگی در کابینت، آشپزخانه را به قلب پر تپش خانه تبدیل نموده است.
تاثیر کابینت از آن چیزهایی است که هیچ¬کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون داخلی نمی‌شود. خیلی وقت‌ها انتخاب درست طرح و رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه چنان نتیجه دلچسبی دارد که شما را از ایجاد تغییر در بقیه بخش‌های خانه بی‌نیاز می‌کند.
مهم¬ترین دلایل وجود کابینت:
1. کابینت همسان، با دکور خانه می¬تواند به جذابیت و زیبایی کل خانه بیافزاید.
2. تاثیر بسیاری در ایجاد و تغییر روحیه داشته و می¬تواند انجام آشپزی را لذت بخش¬تر کند.
3. با انتخاب کابینت آشپزخانه ایرانی، خانه خود را شرقی و زیبا کرده و از تغییرات به وجود آمده لذت ببرید.
4. با جادهی مناسب لوازمی همچون ماشین¬لباس¬شویی، ماشین¬ظرفشویی، سینک، اجاق گاز، یخچال و… از بی¬نظمی و درهم ریختگی جلوگیری می¬کند.
کابینت‌ها به‌طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت‌های مدرن و کلاسیک دسته‌بندی می‌کنند. کابینت‌های کلاسیک، معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت‌های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آن¬ها دارد. به کابینت‌های کلاسیک گاهی کابینت‌های فریم‌دار هم گفته می‌شود؛ برای اینکه چهار چوب ساختاری این کابینت‌ها کاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای کابینت در انواع کلاسیک کمی فاصله وجود دارد.
کابینت‌های کلاسیک معمولا درهای غیرساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج‌مانند دارند اما کابینت‌های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده دارند و نسبت به کابینت‌های کلاسیک کم‌عرض‌تر هستند.
رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و. . . استفاده نکنید؛ چراکه رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته می‌کنند و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید، نخواهید داشت؛ البته استفاده از این رنگ‌ها برای جزییات و به صورت اندک مناسب هم هست.
انواع تقسیم¬بندی کابینت¬ها:
1. جنس مواد سازنده:
پرکاربردترین کابینت¬های آشپزخانه می¬تواند از جنس چوب، فلز، فایبرگلاس و MDF باشد. هر کدام از این مواد، تاثیر متفاوتی در زیبایی و دوام کابینت داشته و از نظر قیمت نیز متفاوتند…
2. کاربرد:
حالت های بسیاری برای استفاده کاربردی از کابینت وجود دارد، کابینت ایستاده و افقی، ویترین، محل قرارگیری سینک ظرفشویی، ماکروفر، هود و … می¬تواند به ارزش کاربردی و جذابیت کابینت آشپزخانه افزوده و محیط را یکدست و زیبا سازد…
3. نوع ساخت:
بر حسب نیاز مشتری کابینت¬ها می¬توانند آماده، نیمه پیش ساخته و سفارشی باشند. هر کدام از این موارد می¬توانند قیمت¬ها و مزایای بسیاری داشته باشند.

کدام جنس کابینت بهتر است؟
مزایا و معایب کابینت¬هایpvc:
مزایا:
1. ساخت و نصب کابینت¬های پی¬وی¬سی ساده و ارزان است.
2. نگهداری از آن¬ها راحت است و طرح و رنگ¬های مختلفی دارند.
معایب:
1. تجزیه ناپذیر هستند و باعث آسیب¬رسانی به محیط زیست می¬شوند.
مزایا و معایب کابینت¬های mdf:
مزایا:
1. تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد
2. مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت
3. قابل استفاده در انواع سبک های دکوراسیون
مزایا و معایب کابینت¬های هایگلاس:
مزایا:
1. سطح براق و درخشنده، تنوع رنگی بالا
2. سهولت در تمیز کردن و نگهداری
معایب:
1. آسیب پذیر در برابر خط و خش
مزایا و معایب کابینت¬های تمام چوب:
مزایا:
1. مناسب برای آشپزخانه های روستیک و کلاسیک
معایب:
1. قیمت بالا و زمان بر بودن هنگان آماده سازی و نصب
مزایا و معایب کابینت های فلزی:
مزایا:
1. قیمت ارزان
معایب:
1. نیاز به رنگ آمیزی مجدد
2. زنگ زدگی در برابر رطوبت

روابط عمومی سایت طاقچین

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *